Ny dator! :)

Antligen en dator som inte ar seg. Den har datorn ar grym. Plus att jag gillar alla extra gadgets som medfoljer. Kopplade in datorn igar och idag ska jag forsoka fixa webkameran och Skype. Det enda knasiga ar att jag nu maste anvanda mina glasogon annars sa ar texten lite halvsuddig pa skarmen. Jag har korrigerat och fixat och trixat men ingenting verkar hjalpa, forutom glasogonen da forstas. Men men, det gor inte sa mycket.

Sa vad har hant sen sist jag skrev da..

I fredags sa tittade jag pa Luftslottet som sprangdes och blev faktiskt forvanad over hur bra jag tyckte att den var, om man bortser ifran att den ar svensk och att ingen i norden hittils har lyckats spela in en film som inte ar av halvbra kvalitet. Sma misstag, som jag ofta hittar och stor mig pa, och halvdana skadespelar insatser. Men den var valdigt underhallande.

Vi plockade upp Towella och spelade Monopol hela kvallen. Danny lyckades pa nat satt att vinna och det kommer jag nog att fa hora i resten av mitt liv. *hahaha*

I lordags sa akte vi till SuperA-Mart i Cappalaaba och kopte ett hornskrivbord till T och en cd/dvd hylla till vardagsrummet. Nar vi kom hem at vi lunch och sen akte jag och storhandlade. Behovde mat och lite snacks da Danny skulle ha nagra grabbar over pa middag. Anledningen var att Andy & Emma Vaughn fick en liten Olivia Grace i onsdags sa det skulle firas :)
Nar jag kom hem sa lag Danny och sov sa jag bestamde mig helt enkelt for att montera ihop skrivbordet (har ju gjort sant nagra ganger tidigare *s*).
Nar Danny kom upp sa blev han imponerad av mitt bygge och sa att det borde varit han som satte ihop det och jag som bara gick omkring och latade mig..hahaha, nasta gang :)

Vid 6-tiden sa ramlade grabbarna in; Andy, Wayne.B, Fletch och Footie.. Jag forberedde middagen at dom (hamburgare) och sen sa gick jag o T ner till Riley som redan sov och sa hejda till Abby & Stoney. Det tog ca 10 minuter sa var Riley vaken. Han fick syn pa T och sen var det kort. Han skrattade i en halvtimme och sen grat i en halvtimme da han bara ville leka med henne och absolut inte sova. Men efter en timme sa slocknade han. Jag och T tittade pa Twilight och at chips & Maltiesers...*mums*
Nar filmen var slut sa spelade vi lite monopol men Abby & Stoney kom hem mitt i sa vi plockade ihop. Det tog dom ca 5 minuter innan dom visade ringen och dom bada kunde inte sluta le. :)
Jag ar sa glad for deras skull!! Det ryktas om ett brollop i november men vi far se..

I sondags sa lyckades jag hitta till Chermside utan problem..Tog bara 20 minuter. Great!
Vi gick runt och kikade pa massor av grejer innan vi tillslut kom till Kicki.K. Butiken var fylld med olika organiseringsparmar, bocker, kalendrar, pennor och andra bra-att-ha-grejer. En supermysig butik. I flera olika visningsexemplar hade hon satt in bilder och skrivit om hennes besok i Sverige...
Fickalmanackorna hade fortryckta kommentarer om Sverige och vara traditioner..Maste skaffa en nar min gar ut.
Jag inforskaffade mig en Scrapbook med lite klistermarken och en penna. Forst visste jag inte vad jag skulle gora for nagot men nu har jag bestamt mig for att det ska bli om min resa till Australien och hur jag traffade Danny.

Nar jag kom hem sa tog vi det lugnt och vid fyra-tiden sa var det dags att kora hem T igen.

Igar sa lyckades jag repa Dannys Golf. Grattis Elenor! Sa javla klantigt, fattar inte ens hur jag lyckades. Pa vagen ut fran tomten sa motte jag Indy och hon sprang upp mot bilen och forsvann, instinktivt sa vred jag ratten i motsatt riktning for att fa syn pa henne igen och da helt plotsligt sa kom ett staket fran ingenstans pa min hogra sida. Skrapade upp en liten bit pa sidospegeln. Jag var nervos hela dagen infor att beratta det for Danny och funderade pa om jag skulle skylla pa anfallande aliens eller nat men nar han kom hem senare pa dagen sa fragade jag forst om han verkligen alskade mig och han var tvungen att lova att han inte tankte slappa av mig pa narmsta hostel om jag berattade vad jag gjort (internt skamt). Han skrattade, forsakrade att sa var fallet och fragade sen om jag kraschat hans bil...Snacka om att jag ar betrodd! Jag visade honom market och han ryckte bara pa axlarna (Thank god!) och borjade prata om att nu hade han ju en anledning till att kopa ny bil (han vill kopa en Prado eller Pajero men jag sager bestamt nej, vi behover ingen ny bil)... :) Men det var ett bra forsok.. :)

Sa, efter att jag repat bilen sa akte jag till Carindale och motte upp Gemma for lunch. Jag gav henne en fodelsedagspresent fran oss da hon fyller ar pa sondag nar vi ar pa kryssning. Hon fick en bok som heter How to loose weight without losing your mind. En bok med fotografier av djur med passande kommentarer. Den var jatte charmig och hon blev valdans glad. Lyckades dock missa att hennes man, Wayne, fyller ar pa tisdagen efter. Far losa det nar vi kommer hem igen.
Efter lunchen sa shoppade vi lite (jag kopte mera klistermarken till min scrapbook, och ja, det ar vuxenklistermarken!!) och sen gick vi pa bio och sag Date Night. En tontig tjejfilm som faktiskt var valdigt underhallande. En no-brainer om man sager :)

Sen bagav jag mig hem och kopplade in nya datorn. Nice!

Idag ska jag pa jobbintervju sa jag vill att alla ni dar hemma haller fingrar och tar korsade..! :)
Berattar senare hur det gick.

Hur ser livet ut for er darhemma med det stora askmolnet som sprider sig over norra Europa?

Vill passa pa att gratulera Kusin Mattias som fyller ar idag..GRATTIS! Jag har skickat ett kort men pga noll flygtrafik sa kan det bli ganska sa forsenat. Men det ar pa G.. :)

Ha en bra dag!

Kommentera här: