Turistande!

I fredags sa var det sa pass daligt vader att vi beslutade oss for att ta en svang forbi Carindale istallet for stan.
Vi tog en kaffe och delade pa en Triple Choc Muffin sen kikade vi runt lite. Pillis behovde en adapter till sin mobilladdare och det lyckades vi faktiskt hitta.

Pa kvallen sa blev det ol och spa samt valdigt god kottfarssas som jag lyckats slanga ihop.. Jag ar grym ibland :)
Larde sen Danny att spela Kille och jag tror att han fattat reglerna nu, galler bara att lara sig alla bildisar (fast Pilis anvander ju fortfarande fusklapp, efter ca 6 ars spelande *hahaha*).

Igar sa tog jag och Pillis bussen in till the Valley dar jag visade henne mitt gamla hostel. Det var en liten marknad pa Brunswick Mall sa vi gick runt och kikade lite.

Gick sen vidare till China Town som antligen blivit klara med alla renoveringar. Nar jag bodde dar sa var det inte ens i narheten av att vara fardigt.








Vi promenerade sen inat stan och gick langs vattnet for att ta oss till Boardwalk dar vi at lunch.





Sen gick vi runt pa stan och kikade lite.. :)








Sen promenerade vi over till The Wheel of Brisbane och tog en tur..












Efterat sa promenerade vi till lagunen och marknaderna dar Pillis kopte kanguru orhangen och jag introducerade Golden Gaytime :)



Vi var inte hemma forran runt 17 och da kande vi inte alls for att aka in till stan igen for att ga pa puben. Sa det fick bli en hemmakvall med massa ol & vin samt allsang framfor tv:n :)
Danny kom hem runt halv nio och stamde in i allsangen.

Imorse sa var bade Danny & Pillis helt slut sa dom sov ganska lange. Vid 10 sa akte jag och Danny och tittade pa en Landcruiser till mig men vi ska vanta lite med den for priset var alldeles for hogt.
Vi akte sen vidare till Footy dar vi plockade upp Golfen och akte hem igen.

Jag och Pillis akte till Carindale senare pa eftermiddagen och shoppade lite plus att jag var tvungen att fixa naglarna igen. Pa vagen hem sa akte vi forbi Ross & Marg dar Danny befann sig. Vi sanckade skit en stund innan vi skyndade oss hem igen (efter att ha kopt hem lite mer ol & vin, har gar det at forstar ni *s*).

Val hemma sa fick Stoney sina presenter (han fyller 35), en Harley Davidson mugg och 3 spel till hans nya Wii.

Wayne & Sarah kom forbi en snabbis men jag och Pillis var hyffsat osociala da vi holl pa att boka resor pa natet.
Aker till Cairns imorgon och kommer tillbaka pa torsdag. Sen bokade vi ocksa flyg och boende till Sydney nagra dagar innan hon aker hem till Sverige igen. Har ska turistas igen!! :)

Nej dags for sangen sa jag kan ga upp tidigt och packa infor resan.

Hej sa lange

Puss Puss

Kommentera här: