Tiden gar fort nar man har roligt :)

Det har redan hunnit bli torsdag och jag har fortfarande inte uppdaterat bloggen efter helgens aventyr..

Som jag skrev sist sa hamtade Danny mig efter jobbet och vi akte direkt ut till The Springs. Stannade dock 2 ganger da Indy behovde kissa och jag hade ett gaaalet sug efter choklad :)

       

Vi var framme vid 5 och packade av alla grejer fran flaket och satte upp taltet mm
Sen hoppade vi in i bilen och akte runt for att samla ihop lite ved. Fick leta i morkret da solen forsvann helt strax efter halv sex.

Nar vi kom tillbaka sa satte Danny igang en brasa och jag borjade med maten. Det blev kanguruburgare och ol :)

  

Lordag morgon sa vaknade vi runt 7 tiden och det var inte alls sa kallt som jag hade trott. Det var nastan behagligt (med alla lager av klader pa mig). Vi at grot till frukost med kanel, socker och mjolk sen akte vi in en snabbis till Stanthorpe dar vi kopte en varsin kaffe och plockade ihop lite maklar broschyrer (vi letar hus i omradet).
Indy klarade inte av ljudet inne i bilen sa hon fick aka pa flaket. Inte speciellt populart, men det maste ha sett riktigt roligt ut da manga killar med mindre lastbilar kor omkring med sina jattehundar pa flaket... Och vi i var Landcruiser med en chihuahua pa flaket. *hahahaha*

           


        


       

Efter att ha slappat en stund i solen nar vi kom tillbaka sa begav vi oss ut pa upptacksfard.. :)

Vart mal var att ta oss till Love Hill och sen vidare till en annan utkikstopp som jag inte miss namnet pa.

            


          


       


Nar vi kom tillbaka till var campingplats sa var det dags att oppna Beer o'clock Hill som var en helt sjuk brant backe precis mittemot vart talt. Jag sa till Danny att jag absolut INTE aker med nar han kor upp dar. Jag trodde att vi skulle volta baklanges nedfor om vi val kom halvvags. Sa jag filmade istallet. Tyvarr sa har jag misslyckats med att ladda upp videon sa jag kan inte visa den men jag tog 2 kort pa muppen i Jeepen som korde forst.
Danny berattade att allt pa instrumentbradan (jobbprylar) flog over honom och jag var radd att kylen pa flaket skulle ramla av. Jag holl andan medans han korde tills han var uppe pa toppen.

       

Sen satt i framfor brasan och pratade i flera timmar. Jag korde 1000 fragor :) Allt for att lara kanna honom lite battre. Vi har ju faktiskt varit tillsammans i snart 10 manader.. :)

Sondag morgon sa tog vi det lugnt istallet for att stress packa och rora oss hemat. Vi tog en svang till runt omradet och lyckades hitta en backe som vi verkligen inte kunde ta oss uppfor. Var galet nara att volta men vi klarade oss. Alltid lika laskigt att ligga ner mot ryggstodet och den enda utsikten du har ar himlen. Det ar inte riktigt sa jag ar van vid att aka bil. :)

          

Nar vi kom tillbaka sa at vi pannkakor till lunch innan vi packade ihop och akte hemat vid ett tiden.

Pa kvallen sa kom Wayne & Sarah over med pizza och vi bubblade i spat en stund.

I veckan sa har jag jobbat och fick ett samtal igar fran Kikki.K's distriktchef som ville att jag skulle komma pa en intervju imorgon sa jag hoppas att jag kan fa in en fot nu. Vad hon an erbjuder sa ar det battre an jobbet jag har for tillfallet. Apropa det sa gar mitt kontrakt ut pa lordag och inte forran imorgon sa kommer dom att ge mig ett nytt kontrakt (vilket jag fatt reda pa genom att lasa mellan raderna da ingen far saga nanting)..

Sa onska mig lycka till och jag lovar att uppdatera pa lordag.. :)

Puss & Kram


Kommentera här: