Roma & Carnarvon Gorge

Vilken underbar påsk det har varit. Vi packade ihop allt under torsdagsmorgonen och åkte hemifrån strax efter 9 på morgonen. Vi hade blivit informerade om att det skulle vara kallt så mössa och vantar var nerpackat samt varma kläder.

Det tog ca 5,5 timmar till Roma och då stannade vi i Dalby för lunch i ca 30 minuter. Väl framme i Roma så var det galet hett. Vi hittade till puben/hotellet där vi lyckats få det sista rummet i hela Roma (påsken är tydligen alltid fullbokad i Roma). Som tur var så var personalen riktigt hjälpsamma och lät oss parkera bil med släp bakom hotellet så att ingen kunde komma åt det. Vi hade varit lite oroliga men det löste sig galant.

Först så tog vi en snabb prommis runt kvarteret innan vi gick in på puben, köpte en varsin dricka och spelade lite Fia med knuff. :)

Jag ser helt gigantisk ut på den här bilden men det bjuder jag på...

Vi åt en fantastisk middag i pubens restaurant och sen gick vi upp på vårt rum och gjorde oss redo för sängen. Spelade lite Fia och läste lite. Pub ägaren hade varnat oss att det var ett band som skulle spela på kvällen från 20.30 till midnatt men vi trodde inte att det skulle vara något problem. Tills vi insåg att vårt rum låg precis ovanför scenen! :) Som tur var så spelade som riktigt bra musik och mestadels covers som vi kunde sjunga med till. *hahaha* Towella somnade utan problem men jag & Danny låg och nynnade till nästan varje låt. Danny somnade runt 22 men jag låg vaken tills bandet spelar klart.

Fredag morgon så gjorde vi oss iordning och bestämde oss för att dra iväg mot Carnarvon vid 9 tiden. Planen hade varit att vänta in Hannah & Footy men dom skulle inte anlända förrän vid 11 tiden och det fanns absolut ingenting att göra i Roma på Långfredagen. Allt var stängt. Så vi drog iväg.

Det var en underbar sträcka med otrolig utsikt :) Vi stannade till vid en minnesplats för en flygkrasch och fikade lite.

Efter en snabb fika så bar det iväg igen.

Vi var framme i Takkarakka strax innan 12 och satte upp tält och fixade iordning allt och insåg att kallt var det definitivt inte. Snacka om att ha blivit grundlurade. Det var galet varmt och vår campingplats var precis intill en liten badplats. Vi kom överens om att bada i underkläder och t-shirts. :)

Bara älskar min bil :)

The Platypus pool där vi badade :)

Tillslut dök resten upp.. Hannah, Footy, Helen & David.

Ingen utav oss hade packad badkläder så det fick bli klädsim för hela bunten :) Very nice!

Kookaburror fanns det gott om :)

På kvällen så stod jag för maten och jag gjorde hamburgare som vi åt framför brasan. Det blev en relativt tidig kväll för oss allihop.

På lördag morgon så begav vi oss iväg för att gå på en bushwalk..

The Art Gallery

Jag, Danny & Towella vände och gick tillbaka efter the Art Gallery medans de andra fortsatte. Totalt blev det en prommis på lite mer än 3 timmar vilket jag var väldigt stolt över. Speciellt när vi var tvugna att korsa vattendragen då min balans inte är vad den borde vara.. Magen är tyngre än man tror :)

Väl tillbaka så spelade vi spel och när resten av gänget kom så badade vi. På kvällen grillade vi marshmallows och myste framför brasan. Helen & david stod för middagen och det blev marockanskt. Kött gryta med couscous. Mums!

På söndag morgon så drog vi iväg till the Rockpool och badade. Snacka om iskallt vatten men det var rätt sknt då det var galet hett i solen.

Linsskyddet strulade lite..

Sen blev det kubb där vi tjejer fick stryk så det bara sjöng om det...

Efter kubb matchen så drog vi tillbaka till campingen och åt lunch. Hannah, Footy, Helen & David drog sen iväg på en ny bushwalk men vi stannade kvar och spelade spel och tog det lugnt. Vi letade efter en sköldpadda som Danny sett första dagen men lyckades inte hitta den igen.

På kvällen bjöd Hannah på kyckling curry gryta med ris och sen satt vi vid brasan som vanligt.

På måndag morgon så sprang jag på en kookaburra när jag var på väg till duschen. Den posade lite för mig :)

Visst är den fin :)

Hannah, Helen & David gjorde sig iordning för ytterliggare en bushwalk men Danny & Footy hade fått i sig alldeles för mycket kvällen innan så de stannade kvar i sina tält. :) Jag & Towella spelade spel, kubb och gick till en liten lookout i närheten. På vägen hem lyxade vi till det med en varsin glass :)

När gänget kom tillbaka så badade vi igen och sen tog vi det lugnt och spelade kubb. Denna gång var det Europa mot Oceanien... Dvs. jag, Hannah (UK), Footy (UK) och Towella (Irland) mot Danny (AUS), David (AUS) och Helen (NZ). Europa vann 2 av 3!! Helt klart bäst!! :)

På tisdag morgon gick vi upp kl.5.30 och packade ihop allting och vid 7 så började vår resa. Resan gick smidigare än förväntat och trafiken var inte alls tokig. Vi var i Ipswich vid 3 tiden och beslutade oss då för att skjutsa hem Towella med en gång. Väl på motorvägen så insåg vi var all trafik var..På motorvägen! Vi var inte hemma förrän kl.17.30 och då var vi helt slut. Det blev ett snabbt dopp i spat och sen middag innan vi ramlade i säng. :)

Vilken toppen semester det blev!! :)

Får skriva lite mer senare.. Nu har jag en massa ärenden att uträtta.