8 saker om mig själv!

Satt och klurade på vad jag kunde skriva om och kom på att jag fick en utmaning för 100år sedan utav syster och tänkte att jag kanske skulle ta och fixa det. :)

8 saker om mig själv...hmmm. Se om jag kan komma på saker som inte alla vet om. :)

1. Har haft 3 piercingar (räknar inte med dom i öronen) men har nu tagit ut allihop och saknar dom massvis. Danny är dock inget fan så det blir nog inte några nya (till min släkts stora glädje *haha*).

2. Jag har en väldigt internationell familj. Min pappa är dansk och min mamma är svensk. Dannys mamma är halv tysk och halv italiensk medans hans pappa är halv aussie, halv skotte. Dannys dotters mamma är halv irländsk och halv zambiansk. Så vår lilla bebis kommer att bli en del av en härlig internationell mix :D

3. Jag har skrivit dagbok sen jag var 9 år och har 47 dagböcker. Måste ärligt erkänna att jag varit riktigt dålig på att skriva dagbok de senaste åren men det beror mycket på att jag bloggar. Det blir mest att jag skriver ner mina känslor om jag är arg eller upprörd. Sånt som jag inte vill dela med mig av till alla andra.

4.  Min allmänbildning är lika med noll. Jag är faktiskt ganska korkad när det kommer till många saker och ämnen. Har dock en otrolig livserfarenhet och bryr mig inte om att kunna alla Sveriges landskap eller vattendrag. Jag duger som jag är och har kommit ganska långt i livet utan att veta namnen på jordens alla berg.

5. Musik gör mig lycklig. Låter kanske lite muppigt men det är en otrolig skillnad i mitt humör om jag börjar dagen med musik jämfört med utan. Har jag haft en dålig dag så försvinner allt om jag poppar lite musik. Gillar inte att vara på dåligt humör så jag låter bli. Livet är alldeles för kort för att gå omkring och vara grinig.

6. Varje gång det regnar så blir jag sugen på att stänga in mig hemma med en bra bok, sparrissoppa, knäckebröd med ost och ett glass mjölk. Vet inte varför men jag älskar det! :)

7. Jag är väldigt duktig på att lyssna på folks problem och ge dom råd men är helt katastrofal på att leva som jag lär. Har gjort många misstag i mitt liv men försöker nu att lyssna på mina egna råd.

8. Jag är väldigt mammig och tar alltid folk under mina vingar och ser efter mina vänner som en liten hönsmamma. :)

Sådär...Inga större chocker men lite info om mig iallafall :)

Lägger upp en gammal bild på mig från en fotosession med Pernilla på GUC. Back in the days :)



1 josella:

skriven

jag sitter i chock efter att ha läst nr 8...say whaaaaat??!! :P puss

Kommentera här: