Semester..

Vi har i år valt att semestra hos Scott & Sally som bor vid stranden i Clontarf. Tror att vi blir kvar fram till nyår.

Vi kom hit i måndags och först tog vi det lugnt och slappade innan vi promenerade ner till stranden för ett dopp.

Först så tyckte jag att det var lite för kallt så jag och Millie hittade lite skugga på stranden där vi la oss. Millie var riktigt snabb och lyckades få in en näve sand i munnen innan jag hann reagera. :) Varken hon eller jag var imponerad.

Efter en stund beslöt jag mig för att ta ett dopp ändå så jag satte på Millie badkläder och solskyddsfaktor och så klev vi i. Millie var inte road.. Det var nog lite för kallt och vått för henne. :)

I tisdags gjorde vi inte så mycket utan hängde mest här hemma och tittade på cricketen.

Idag firade Millie hela 4 månader och invigde dan med lite babygröt eller vad det nu är. Hon lutade sig fram och gapade stort när hon såg skeden men hon var inte lika intresserad av vad som hamnade i munnen :) Det kommer nog att ta ett par dagar men hon lär sig nog.

Har fått tips på att blanda ut det med fruktpure om hon trilskas. Får se hur det går.

Annars så har det inte hänt så mycket. Millie har fortfarande problem med tänderna och jag tror mig känna hennes vänstra framtand i överkäken komma igenom tandköttet. Kan vara inbillning från min sida dock.

Hon har börjat ligga på sidan och kan rulla från mage till rygg.

Idag började hon att suga på tummen.. Åh så söt hon var! :)

Imorgon ska jag, Towella och Sally till chermside och fynda på mellandagsrean :)

Nej, dags för mys på altanen.

Bilder kommer när vi kommit hem igen.

Puss & kram

Kommentera här: