Ledig..

Japp, sa ar man ledig idag och kanner inte for att gora nagonting alls. Ar sa sjukt trott men jag fattar inte varfor.

Igar efter jobbet sa gick jag till ett nagelstalle och tog bort mina naglar samt fick manikyr pa mina bestaende stackars naglar. Valde ett ljusrosa nagellack som jag ar valdigt nojd med aven om mina fingrar ser korta och knubbiga ut utan mina langa naglar :)
Da nagel stallet ligger under mark niva sa fick jag en chock nar jag kom ut till verkligheten igen.. Det var supermorkt och bara vrackte ner. Nar jag gick ner var det 36 grader varmt och straande sol. Nu hade temperaturen fallit till 23. Jag hade ju sjalvklart inget paraply med mig och bar endast ett vitt linne och svarta byxor (jobbklader). Kandes som att jag var med i en wet t-shirt tavling mot min vilja.. *suck*

Behovde dock bara vanta pa bussen i 5 minuter och sen var det bara att sitta och varma sig i 25 minuter innan det var dags att kliva av i regnet igen.
Nar jag kom hem sa oppnade himlen sig och blixtarna kom bara narmare. Jag stannade en snabbis och snackade med Cathie och da slog blixten ner i busshalssplatsen utanfor oss och askan efterat var oronbedovande. Helt sjukt! Jag sprang upp till Danny och tillsammans satt vi och lyssnade pa aska efter aska och kande hur golvet och fonster vibrerade. Den varsta storm jag nagonsin varit med om. Det var dock over ganska snart och sen kom nasta efter en dryg timme men den var inte lika allvarlig. Men det ar manga som ar utan strom idag och flera tag stod stilla fran city igar och strandsatte halva stan.

Det var riktigt skont med en sval natt kan jag saga.. aven om vi ar tillbaka pa 28 grader nu och solen borjar kika fram igen. Det kan dock fortfarande regna idag och imorgon innan det blir fint vader igen.

Just ja, haromdan sa sag jag en sa sjuk grej pa tv. Det var pa UKTV, dom visade Wallander. Ja, svenska Wallander, men anda inte. Det var engelska skadespelare som da sjalvklart pratade engelska men dom befann sig i Sverige med svenska bilar, svenska tidningar och lopsedlar samt svenska namn. Hur muppigt som helst. :)
Valdigt lustigt att lyssna till alla uttal av t.ex Sydsvenskan och Tomelilla :)

Nej ska val ta och gora nat vettigt.. Handla mat, ta en svang forbi Carindale och kanske tvatta lite..

Ha det bra allesammans!

Kommentera här: