Vecka 18+2

Shit vilken vecka jag hade förra veckan!!!!

Jag jobbade onsdag, torsdag och fredag vilket var toppen. Superkul att vara tillbaka. Under hela fredag så hade jag kramp i magen.. Jätteskumt.
När jag kom hem sa Danny att han också haft kramp hela dagen och sen tänkte vi inte mer på det. Jag gick dock och la mig tio i åtta med en värmekudde då kramperna gick ut i ryggen.

Lördag var det kaos.. Både jag och Danny hade åkt på magsjuka. Danny spenderade mest hela dagen på toaletten men jag hade störst problem med smärtan i mage och rygg.
Ingen höjdar dag för Towella & Millie men Marg kom över och förbarmade sig över dom i några timmar. Towella lekte med grannbarnen och badade i Margs pool.
Danny tog tabletter mot magsjuka och blev sakta bättre men som gravid är det inte så mycket man kan göra.
På kvällen var toaletten min... Spydde så fort jag fått i mig lite vatten :(

Det blev tidig sänggång för mig igen.. Med värmekudden som var det enda som fick mig att somna..min rygg höll på att ta kål på mig.

På söndagen så låg jag mest med värmekudden på mig och höll andan så fort kramperna kom. Inget fick jag behålla heller, inte ens vatten..

På måndagen så åkte Danny till jobbet och dagmamman är ledig måndagar så det var bara att bita ihop och roa Millie.

Hade tid hos doktorn kl.14.30 så Marg kom och passade Millie.

Jag hade tidigare i veckan fått mina provsvar efter att ha varit till sjukhuset med diverse problem. Jag lider utav en svår svampinfektion samt något som kallas GBS (grupp b streptokocker)..
Så jag berättade för läkaren om alla mina problem och han skrev ut en salva samt antibiotika.
Han vägde mig och var lite orolig att jag gått ner i vikt men hade full förståelse för det. Han sa också att jag var uttorkad men att det bara var att fortsätta dricka vatten.

Vi lyssnade på bebis hjärta och det slog så fint så :)

Hämtade ut min medicin (som ska tas 4 gånger om dagen) och åkte sen hem och tog den första tabletten. Helt plötsligt blev mina kramper värre och det vara bara att inta sängläge igen. *suck*

Imorse mådde jag faktiskt bättre och sov rätt hyffsat.
Jag lämnade av Millie hos dagmamman vid 9-tiden sen var det full rulle. Allt som jag inte hunnit i helgen.
Jag dammsög, skurade, gjorde rent toaletten, storhandlade, tvättade och gjorde en massa barnmat och frös in.

Under dagen fick jag ett brev ifrån sjukhuset med provsvar från ett tidigare urinprov. Urinvägsinfektion...I behov av antibiotika. Jag tackar ja!!!!

Så det var bara att hämta ut och börja med de nya..

Så sånt är läget just nu..

STARTVIKT: 66,6kg
VIKT DENNA VECKA: 68kg
DENNA VECKA FÖRRA GRAV.: 69kg
TOTAL ÖKNING: 1.4kg (2.6kg förra grav)

Men annars är allt bra ;)

Hej så länge!

Kommentera här: