Tre barns mamma på utflykt

Igår packade jag in ungarna i bilen och drog iväg till Southbank Parklands inne i stan för att bada..
 
Vilket äventyr det blev.. Halva stan var avstängd pga Brisbane River Fire, fullt med demonstrerande byggarbetare plus alla familjer då det är skollov!
Lyckades hitta en parkeringsplats och efter att ha lastat ur barnvagnar (ja vi har två då min andra sits till den nya vagnen inte kommit ännu *suck*), väskor och barn så kom det fram en kvinna och varnade mig att det var förbjudet att parkera just där pga Riverfire.. Jag tackade henne, lämnade ungarna och körde runt tills jag hittade en parkering en bit bort.
 
När vi kom fram till lagunen så tog det oss ca 20 minuter att hitta en plats där vi kunde slå oss ner men så fort det var gjort så var det helt underbart.
Jack sov så gott i vagnen och Towella tog Millie till vattnet och lekte en stund.
 
Millie fick sen lunch medans vi relaxade och när hon var klar så bagav vi oss till en Fish & Chip shop i närheten och åt en rätt kass lunch.
 
Medans vi satt där så flög plötsligt 2 stridsflygplan över våra huvuden.. Har aldrig sett ett flyg flyga så lågt!
Ljudet var overkligt och skrämde livet ur Millie..Hon som älskar flygplan... "Pää" heter dom (plane).. :)
 
Men efter att vi förklarat vad det var och pekade ut dom så var hon glad igen.. :)
 
Sen promenerade vi till bilen och begav oss hemåt där både Millie & Jack somnade på en gång så jag & Towella slö tittade på Narnia som visades på tv.
 
Vilket jobb att åka på utflykt.. Hade aldrig klarat det utan Towella (som vanligt) :)
 
Lite bilder..
 
 
 
 
Millie roade sig med att klättra in i vagnen.. :)
 
Får se när nästa utflykt blir.. :)

Kommentera här: