Nästan roligt...

Eller inte...
 
Har ekat tomt på bloggen ett tag och det har sina anledningar. Främst har jag varit upptagen med jobb, studier och sjuka barn men nu vill jag sätta mig ner och spendera några minuter på ett litet inlägg.
 
I söndags så fick jag akut ont i magen och kunde inte stå upp. Det var som en sjuk mensvärk som inte ville ge med sig. Det var så illa att Danny fick ringe efter en ambulans. Första gången som jag åkt ambulans och jag var inte imponerad... Varenda gupp, sten, gruskorn kändes i hela kroppen och jag trodde att jag skulle skakas sönder.
 
Fick smärtstillande i ambulansen så jag var hyffsat okej när vi kom fram till akuten. Dom tog en massa blod och klämde och kände på min mage. Först trodde dom att det var blindtarmen men uteslöt det då smärtan fanns på fler ställen och febern uteblev. Fick morfin mot smärtan och jag var inte lika impad av morfinet denna gång (fick det efter en operation förut). Blev galet snurrig och lätt illamående fast det tog ju bort smärtan så det fick man ju vara nöjd med.
 
Ca 6 timmar senare så kom dom fram till att det var it en cysta på äggstocken som brustit och jag kunde åka hem då smärtan avtagit något. Jag blev tillsagd att äta smärtstillande och boka in ett ultraljud så fort som möjligt (för sånt kan man ju inte göra på sjukhuset konstigt nog... *suck*).
 
Bokade in ultraljud för tisdagen (igår) och sen tillbaka till min husläkare idag för att diskutera resultatet.
 
Dom hittade flera små cystor på min vänstra äggstock och en stor på höger sida som mätte 2,3x2,3cm. Den har på nåt vis fått blod i sig vilket orsakar min smärta. Så nu måste jag äta smärtstillande i ca en veckas tid och sen bör cystorna ha försvunnit av sig själva. Om jag fortfarande har ont efter en vecka så måste jag åka in. Annars så ska jag bara boka in ett nytt ultraljud om 2 månader för att säkerställa att dom är borta.
 
Roligare kan man ju ha det...
 
Så ingen träning denna vecka heller.. GAAAAAHHH!! Jag blir knäpp på det här.
Har någon en ung fräsch kropp att sälja.. Är i stort behov av en =)
I utbyte kan jag erbjuda en välanvänd, halvtaskig och något sliten kropp.. Haha!
 
Nej, dags att göra lite nytta och plugga lite.. 
 
Hej med er så länge!
1 Eva:

skriven

Men din stackare!! Fy va hemskt! Krya på dig nu och hoppas du slipper fler cystor framöver!
*KRAM*

Kommentera här: