Superglad!!!

Har massor att berätta så jag börjar ifrån början..
 
Glömde att ta kort på mig själv i min nya klänning men jag kan tala om att jag kände mig ursnygg!! Får ta kort vid ett senare tillfälle..
 
Efter att ha sett till att Met hade koll på allting så hoppade vi in i bilen och körde in mot stan. Under tiden så passade jag på att kolla mina mail på mobilen och upptäckte ett ifrån min mentor på Open Colleges. Det stod att dom nu betygsatt min uppsats som jag skickade in i tisdags. Jag fick en stor klump i magen och övervägde om jag skulle logga in och kolla eller inte. Om jag blivit underkänd så skulle hela kvällen varit förstörd men samtidigt kunde jag inte sluta tänka på det så jag var tvungen att kolla.
 
Jag loggade in och hittade ett meddelande där jag fått feedback och jag läste rad efter rad och förväntade mig ett, Tyvärr eller liknande...men det kom aldrig! Ute i kanten så stod mitt betyg, en bokstav kombination, som jag inte visste vad det stod för så jag var tvungen att söka upp gradbetäckningarna. Min mage gjorde verkligen ont av nervositet. När jag hittat förklaringen trodde jag att jag skulle avlida... HÖGSTA betyg!!!!!
Inte ens i plugget i Sverige lyckades jag få högsta betyg, och då skrev jag på svenska! =)
 
Jag kopierar in min feedback brev och gradbetäckningen här under...
 

Dear Elenor,

Congratulations on an excellent assignment submission.

Your report on Superannuation is well written. You have covered all of the topics set out in the assignment. You have covered the Superannuation Guarantee and you have correctly covered the regulatory bodies and the legislation which affect superannuation funds. You have also covered the Code of Practice.

You have made an excellent effort with task two. You have covered the duties of a senior accountant and you have identified the financial sectors an accountant would need to deal with. You have also correctly covered the regulations and your professional development activities.

Your presentation plan on sustainability has also been completed to a high standard. Your method of presentation seems to be sound and so do the sources you have included. It is evident that you have an excellent understanding of sustainability issues.

Your assignment is neatly presented and well written.

Congratulations on the grade you have received.

Regards,

 
 
Mitt betyg var HD som står för High Distinction...
 

High Distinction is awarded for work of
outstanding quality in achieving all assessment
requirements in a unit of competency together
with outstanding integration and understanding
of theory and application of skills. Evidence of
in-depth research, reading and analysis, original
and creative thought is demonstrated. A
consistent academic referencing system is used
and sources are appropriately acknowledged.

 

Jag ville bara kasta mig ur bilen och dansa, hoppa och skrika!!!!! Men jag nöjde mig med att berätta för Danny och upprepa orden, I can't believe it! :)

 

Väl framme i Southbank så åt vi middag på The Point. Vi delade på kammusslor till förrätt och till huvudrätt åt jag kyckling med grönsaker. Ingen efterrätt här inte..

Vi promenerade sen till Brisbane Convention & Exhibition Centre och slog oss ner i väntan på konserten.

Lisa Mitchell började och hon var alldeles underbar. Vilken röst den tjejen har!

Det var en kort paus efteråt innan Paul Kelly och Neil Finn klev upp på scen. Vilken konsert!!! Grym musik, underhållande och alldeles fantastisk! Hade inte dom bästa platserna men vi lever och lär så nästa gång vet jag exakt var vi vill sitta.

Under en utav låtarna så fick publiken sjunga med i refrängen och efteråt så sa Paul att han hörde någon med en bra röst. Neil höll med och dom spelade refrängen igen för att försöka lokalisera personen..och dom hittade honom. Neil bad honom att sjunga igen och sa sen, nej vänta, här ta mikrofonen. Så killen fick sjunga refrängen helt själv medans Neil & Paul spelade piano och gitarr. Vilken röst killen hade! Han fick stående ovationer från alla oss i publiken. =)

Vi var hemma strax innan midnatt och drack en kopp the innan vi sa hejdå till Met och gick och la oss. Halv ett vaknade Jack för lite välling och sen vid tre, halv 4, 4 och fem. Klockan fem gav jag upp och plockade upp honom och fixade lite mer välling. Jag var helt slut!!!

 

Men det var det värt!!

 

Kommentera här: