Knappt tid att andas..

Det har varit mycket senaste tiden och därför har jag inte uppdaterat på ett tag.
 
Det har varit skollov så vi har haft Towella vilket betyder att jag haft fullt upp med att roa henne och hitta på saker med barnen. På kvällarna har jag pluggat och äntligen klarat av kursen i Bokföring av affärsverksamhet så nu är det bara resten kvar.. =) Ämnet jag pluggar nu är Framställan och design av affärsdokument. Blir nog klar denna vecka hoppas jag.
 
I veckan har det också varit fullt upp med jobb jobb jobb, samt veckan innan. Lyckades få ihop 18 timmar förra veckan och 36 timmar denna vecka. Gissar på ca 10-15 timmar nästa vecka och sen bör det vara klart för den här månaden. 
 
Blev sjuk i tisdags natt och hade så ont i halsen att jag fick svårt att andas. Det kändes som om att mina halsmandlar svullnat upp ordentligt, om jag nu hade haft några. Gick till doktorn i onsdags och det visade att jag hade en kraftig infektion av halsen och sattes på en antibiotika kur. ANledningen till att jag hade svårt att andas var pga att den där dinglande saken i mittan av halsen hade svullnat upp och låg och tryckte på tungan. Ingen höjdare med andra ord.
 
Mår bättre idag men känner mig fortfarande lite småförkyld.
 
Danny är och campar med sin pappa i Stanthorpe. Dom åkte i torsdags morse och kommer hem imorgon.
Det är rätt skönt att vara hemma själv (med barnen förstås) då jag har mer tid över till att plugga och jobba än när Danny är hemma, men jag längtar ändå tills han kommer hem =)
 
Så vad händer i veckan då..
 
Ska äntligen få träna igen! Har inte tränat sen förra torsdagen pga jobb och sjukdom.. Snacka om abstinens!! =)
 
Funderar på att lägga upp Då och Nu bilder i augusti då jag tränat i 6 månader. Jag kan redan nu se en otrolig skillnad på bilderna jag tagit men jag är inte modig nog att lägga upp såna bilder ännu. 
Bjuder på en arm iallafall =)
 
Några muskler har jag fått =)
 
På torsdag så ska jag flyga till Canberra för att förnya mitt pass. Ja, ni hörde rätt.. Måste ta flyget dit ca 1,5 timmar för att gå på ett möte som tar ca 10 minuter. Sen kan jag flyga hem igen. Dom är ju nästan roliga.
Jag är dock sjukt nervös då jag bokat mitt flyg hem ganska tätt inpå och allt måste gå som planerat annars är jag körd! Anledningen till att jag bokat så tajt är pga att nästa flyg var först 4 timmar senare och då skulle jag vara hemma så sent. Samt att det flyget var $80 mer (ca 560kr). Kändes lite onödigt. Kommer iofs att bli mycket dyrare om jag missar mitt flyg men det kan jag inte tänka på nu. Flyget kostade nu 2500kr och passet ca 1600kr. Billigt och bra.. =(
 
Måste dock ha det fixat innan vår semester i Filippinerna i december.
 
Nej nu vaknade Millie. Vi ska ta och sätta igång en film och mysa under en filt då det är ruggigt och kallt ute..
 
Puss på er!!
1 Ida:

skriven

Skitsnygga muskler! Det ger resultat med träning. Grymt jobbat Ella!Puss&Kram

Kommentera här: