Påskharen..

Ibland tycker jag att det är lite drygt med traditioner och känner att barnen är lite för små.. Speciellt påsken.
 
Jag kommer nog att fixa påskris med fjädrar till nästa år, samma sak med att måla ägg och annat pyssel. Just nu känns det bara som att barnen är för små.
 
Och här i Australien så får inte barnen ett påskägg fyllt med godis som hemma i Sverige utan här är det ägg och kaninen gjord utav choklad...och vi snackar kvantitet! Har sett bilder på Facebook där vänners barn sitter på golvet med ett trettiotal chokladägg spridda runtomkring sig. Ägg som legat gömda i huset eller trädgården och som barnen sen letat fram. Lite väl mycket choklad i min smak (och det säger en hel del).
 
Jag hittade ett frukostset med en kossa på (tallrik, skål och mugg) med en näve chokladägg så det köpte jag till Millie. Så imorse la jag ut äggen på golvet och bildade ett spår från Millies säng ut till vardagsrummet och späret ledde till Millies Bumbo stol som låg upp och ner. Under stolen gömde jag setet.
 
När Millie vaknade så talade jag om för henne att påskharen varit här och lämnat en present till henne. Hon började plocka upp äggen och stannade vid sin stol. Jag lyfte upp den och visade presenten och så la vi alla ägg i skålen.
Jag visade en bild på påskharen och förklarade igen att han lämnat presenten och äggen till henne. Då gav hon mig en puss, gick fram till Jack som satt på golvet och gav honom en puss på huvudet och sen gick hon till Danny och gav honom en puss... HUR BLEV HON SÅ HIMLA GO??!! Mammas lilla älskling!
Då hon var så himla gullig så lät jag henne äta några ägg innan frukosten och det var dumt gjort.. Helt plötsligt hade hon slukat alla då jag inte var så uppmärksam och när jag sen tog henne på en biltur så spydde hon upp allt i bilen.
 
"Årets Mamma" pokalen känns längre bort än någonsin.... *suck*
 
 
Det började med ett ägg..
 
Sen tryckte vi in några till =)
 
Tack Påskharen! Puss!
 
Hela setet och äggen innan dom försvann..
 
Ska nog beställa påskägg från Sverige till nästa år så att jag kan fylla dom med små presenter istället..
 
Ha en supertrevlig Påsk allesammans!!

Kommentera här: