Tuna Pikelets

Jag har ingen aning om vad jag kan kalla dom på svenska.. Tonfisk plättar? Låter supersnuskigt ju!
 
HIttade ett recept på Salmon Pikelets men gjorde om receptet lite så att det blev Paleo och satan va goda dom var..
 
Lägger upp receptet här..
 
1.6dl mjöl (mandelmjöl för Paleo)
6 ägg
0.8dl mjölk (mandelmjölk för Paleo)
400g lax eller tonfisk (konserver)
gräslök
spenat
rödlök
schalottenlök
salt
annan kryddning efter smak (jag använde grillkrydda)
 
Det var vad jag använde men man kan ju ha i majs, champinjoner och annat gott.
 
Blanda mjöl, ägg och mjölk så att det inte finns några klumpar.
Ha sen i resten av ingredienserna och blanda.
Häll upp små plättar i en stekpannan med olivolja på medel värme och stek ca 2-3min per sida. 
Servera med citron och sallad (eller annat gott).
 
Jag serverade maten med uppskuren tomat och avocado.. Yummy!!
 
 
 

Kommentera här: