Toalett träning..

En sak som har tagit upp en stor del av min tid är Millies pott träning. Vi bestämde oss för att börja söndagen den 29:e september då dagmamman skulle vara bortrest veckan efter så jag hade barnen hemma och kunde träna träna träna med Millie. 
 
Dagarna innan vi började så var Millie och jag till Target och köpte trosor som Millie själv fick välja. Det fick bli Dora :)
 
Jag köpte också fodrade trosor för dom värsta olyckorna :)
 
Extra sängskydd införskaffades också. 
 
Innan pott träningen så googlade jag olika tips, tillvägagångssätt och alternativ. Jag valde att göra en belöningskarta med klistermärken för att uppmuntra Millie till att gå på toaletten.. 
Potta hade vi sen tidigare och hon brukade alltid kissa i den innan hon badade på kvällen. 
 


Första veckan gick ju sådär, som väntat. Ett x antal olyckor men inte under sovstunden på dagen vilket är skönt. 
Blev dock mycket tvätt ändå för min del. :)
 
Vecka 2 fortsatte med 2-3 olyckor per dag. Speciellt när hon skulle göra nr 2 (för er som är känsliga). Hon verkade inte kunna känna att det var på gång. På torsdagen så blev Millie magsjuk och vi var tvungna att köra med blöja igen. Hon bad dock om att få gå på pottan några gånger vilket vi uppmuntrade. På lördagen (fortfarande vecka 2) så installerade vi en dubbel toalettsits (en för vuxna och en för barn) och Millie älskade den. Ingen mer potta för Millie som är 'en stor tjej' :)
 
Millies magsjuka höll i sig till onsdagen vecka 3 men sen var det dags att försöka igen. Det var 2-3 olyckor per dag fram till helgen då det helt plötsligt gick helt bakåt. Det blev kanske en tur till toaletten per dag och resten på golvet. Millie verkade njuta av att se mig städa upp efter henne och jag försökte att hålla masken och humöret på topp men det gick inte alla gånger. Några utbrott blev det men jag försökte att förklara läget för Millie utan att visa hur frustrerad jag var.
 
Sen helt plötsligt i början av denna vecka (vecka 4) så var det som om allt föll på plats. Har haft en olycka under en tredagars period och jag är så stolt över mitt lilla barn, som blivit stor =)
Hon är så himla duktig!!!! Jag hoppas verkligen att hon är helt fri från olyckor (förutom en och en annan som hör till) när vi åker på semester i december. Slippa packa med sig så många blöjor och bekvämare för henne också.
 
Visserligen sover hon fortfarande med blöja på natten men jag tror inte att hon kommer att ha det så länge till. Millie ber alltid om att få gå på toaletten innan sängdags och gillar inte att sätta på sig blöja efteråt. Om hon vaknar upp med en torr blöja i en vecka så gör jag nog ett försök till att sluta med natt blöjan..
 
Trött mamma och busungen Millie.. (såg mig själv i spegeln idag och jag ser mycket piggare ut nu, jag lovar). =)
 
 
Så där har ni, en utav anledningarna till att det varit tyst på mitt håll... Jag har varit helt slut...pga frustration och städmani. =)
 
 
Puss på er alla!

Kommentera här: