Nya utmaningar

Hej allesammans..
 
Det har som vanligt ekat tomt på bloggen ett tag nu och för er som inte hört nyheten så har Danny och jag separerat. Efter att ha försökt att få förhållandet att fungera sen barnen kom till så gav jag tillslut upp. Hans känslor fanns inte där så det fanns inte så mycket mer jag kunde göra. 
 
De flesta utav er har nog redan förstått att jag varit ganska ensam och detta var den enda lösningen för oss båda. Jag har varit ganska nere ett tag, men nu, fem veckor senare så försöker jag att se det positiva i det hela. 
Det gör såklart ont varje gång jag blir påmind att D gått vidare men jag försöker att fokusera på att gå vidare med mitt eget och ta en dag i taget.
 
Jag har lyckats ganska bra på jobbet då jag lyckats få ANZ att ta över mitt kontrakt från rekryteringsfirman efter bara 3 månader (istället för 6månader) och ska på en intervju torsdag morgon för en roll som Personal Banker. Rollen kommer att vara 35 timmar i veckan vilket jag har bett om. Vet inte än vart det kommer att vara om jag får jobbet men jag hoppas på inne i stan eller Newstead vilket inte är allt för långt ifrån där jag bor.
 
Idag skrev jag också kontrakt på att hyra ett radhus ca 5 min från där vi bor nu och jag får nycklarna den 27:e augusti. Snabba ryck med andra ord.. men jag måste komma ifrån och starta mitt eget liv. D har flyttat in hos en kompis tills vidare men jag ser honom tätt som oftast då han hjälper mig att hämta barnen från dagis, kommer hit för att hämta saker eller lämna sin tvätt.
 
Nästa steg är att inhandla möbler...och allt annat som behövs i ett hushåll (då jag inte har nånting). Jag hade hoppats på att få lite pengar utav D men det visade sig vara lite klurigare än vi först trott så det kommer att ta ett tag.. Så just nu får jag prioritera. Jag har lyckats köpa en billig säng till Millie på ebay och en till Jack utav en vän. Ska plocka upp en sängram på lördag utav en annan kompis så jag behöver bara en madrass till mig själv nu. Sen behöver vi täcken, kuddar och sängkläder men det kan jag hitta hyffsat billigt. Detsamma gäller tallrikar, glas och bestick.. 
Ske bege mig ut imorgon då det är helgdag fast butiker är öppna och D kommer att ta barnen en stund.
 
Allt löser sig och jag har en otrolig tur som har Ds familj som stöttar mig till 100%. Jag är inte orolig över nånting utan mest bara ledsen över det faktum att D inte var den jag trodde att han var och att barnen kommer att växa upp utan all för stor inblandning från hans sida. Det är dock många singel föräldrar där ute som klarar sig alldeles utmärkt och detsamma gäller barnen. Så det kommer vi också =)
 
Ser fram emot att äntligen få göra utflykter som jag vill samt att faktiskt få lite egen tid när D har barnen. Mitt liv är på väg att nå nya höjder och jag ser fram emot all vad livet har att erbjuda..
 
Ledsen om inlägget är långt och tradigt men jag behövde få lätta lite på trycket.. Saknar er alla därhemma..
 
Puss & Kram
1 Ida:

skriven

Hej! Vad tråkigt och sorgligt med separationen =8 Hoppas att du klarar dig bra och att barnen mår bra. Det är det viktigaste. Hör av dig om du behöver nåt vännen. Jag finns här för dig! Puss & Kram

Kommentera här: