Guldkusten

Kan ju passa på att blogga om min helg..

Så tanken var att jag skulle möta upp en kompis nere på Guldkusten i lördags och äta lunch ihop. Han bor nämligen i Townsville men var placerad där medans han jobbade i Brisbane under G20 (han är polis). 
Han erbjöd mig dock att stanna kvar över natten då han och hans kollega jobbade natt och skulle inte komma hem förrän på morgonen. 
Sagt och gjort så packade jag väskan och drog på lördag morgon. Först fick det bli en visit till IKEA vilket ligger längs vägen och jag behövde returnera några saker. Tog en snabbfika och köpte lite lösgodis när jag ändå var där :)


Sen bar det iväg igen.. 

Mötte upp Ryan utanför hotellet och vi åt lunch nere på stan innan vi bytte om till bad kläder och gick ner till stranden. Jag tog inte med mig mobilen så inga foton blev tagna men det gör inte så mycket. Vi stannade inte länge då det blåste krig och strömmarna var så starka att jag knappt kunde hålla mig på benen trots att vattnet inte ens var upp till knäna. Helt sjukt!

Vi drog istället till hotell poolen där som också hade en bubbelpool.  Så vi badade och solade om vart annat och sen drog vi till torrbastun och ångbastun. Vi var ju tvugna att passa på när tillfället erbjuds 😜

Grabbarna drog vid fyra och jag drog ner på stan en stund. Tänkte shoppa men hittade ingenting roligt. Stannade på Charlie's och åt middag medans jag kollade in folket. Åh vilket speciellt ställe guldkusten är.. Inte mitt favorithak direkt..

På kvällen åt jag godis, drack några öl, surfade på nätet och läste en bok. Hade tänkt jobba men uppkopplingen var kass. 

Några foton från lördagen:









Bara på Guldkusten 😆

Mantra Circle..hotellet jag bodde på..









När jag vaknade på söndagen så sov grabbarna fortfarande så jag drog ner till poolen och solade. Vet inte när jag sist låg i en solstol och bara slappade. Hur nice som helst. Det blev dock 38grader väldigt fort så jag gick tillbaka till rummet och duschade. 






När jag var färdig så hade grabbarna vaknat och vi mötte upp en kollega till dom och drog till Sushi train för lunch. Hade sjukt roligt och skrattade tills jag fick ont i magen. Vilket gäng! :D

Efter lunchen så begav jag mig hemåt för att slippa trafiken. Det tog mig 45min men hade jag stannat kvar en extra timme så hade set tagit mellan 2-3timmar att komma hem. Snacka om tur. 

Drog på en shopping runda innan det blev till att slå sig ner vid datorn och jobba lite.. Tuff helg med andra ord.. :)


1 Mia Lindberg:

skriven

Hej! Hittade din blogg när jag sökte på bilder på guldkusten/Brisbane. Har planer på att flytta till Brisbane med man och två barn, skulle jag kunna få maila dig och ställa några frågor? :-) Mvh Mia

Kommentera här: