Teparty och julmarknad.. :)

 Jaa, mycket hann jag med med igår, trots att jag inte mådde speciellt bra. Vaknade med känslan av att ett munsår var på väg att bryta ut på överläppen och pga detta så började jag flagna på läpp, kind och haka. Vet att det låter tokigt men mina värsting munsår kräver mycket energi och näring och det är som om att det drar all fukt ur resten av ansiktet. Galet värre..
 
Och inte nog med det, mitt öga är fortfarande inte bra. Svullet, fullt av vätska och jag ser suddigt. Ska ringa doktorn igen imorgon och se om dom har en tid för mig att komma in omgående.
 
Hursomhelst, jag slängde på mig ett lager av smink (ett tydligt tecken på att jag inte mår bra) och drog iväg till Garden City för att shoppa lite innan det var dags för Val's babyshower.
Lyckades hitta en film som jag letat efter i evigheter och lovade mig själv lite filmmys efter tepartyt.
 
Tepartyt/babyshowern var jättefin och mysig! Dom hade gjort otroligt fint! Val blev också överöst med underbara presenter så lilltjejen i magen blev ordentligt bortskämd =)
 
Tog några bildisar...
 
Så mycket gott att välja på... 
 
Himlans gulligt..
 
 
 
Olivia och jag.. (mitt munsår ser inte så värst farligt ut här tack och lov, en timme senare så bröt det ut ordentligt)
 
Olivia, blivande mamman Val och jag <3
 
Det var en annan svensk tjej där, Bea, och hon hade gjort små prinsesstårtor!!! Åååååååååååhh va goda dom va! Underbart att få lite svenskt fika =)
 
 
Dags för present öppning.
 
 
Allt detta fick mig att minnas min egen babyshower..Känns som igår =)
 
Något svullen men det bjuder jag på =)
 
Efter paket öppnandet så skjutsade jag hem Olivia och åkte sen hem till min soffa där jag la mig och tittade på min nya film.. =)
 
 
Vilade en stund och fick sen en inbjudan att gå och se Ed Sheeran och Passenger live på Suncorp Stadium men jag hade ingen som helst energi till det. Måste tillägga att inbjudan kom tio över fem och konserten började klockan sex så min kropp orkade inte lägga i en extra växel för en ny omgång av smink och klä upp mig (hade redan tvättat av mig allt och var enbart iförd trosor och linne..dvs inte redo för utgång).
 
Jag gjorde mig dock iordning för att åka till den svenska julmarknaden i Ashgrove, men först blev det en kopp te hos grannen. 
 
Väl framme vid marknaden så kom jag precis i tid för Lucia tåget... Så himla mysigt (även om det bara är November än så länge).
 
Försökte att ta bilder men det var så himla mörkt så det gick inget vidare..
 
 
Shoppade sen lite smått & gott och avslutade med en fika bestående utav en lussebulle, mjuk pepparkaka och en sån dar chokladkaka med pärlsocker på (har ingen aning om vad dom heter). Supersmarrigt.. Har nog aldrig ätit en lussebulle så långsamt i hela mitt liv. Ville verkligen att den skulle räcka länge.. =)
 
Mina fynd...
 
Julklappar!!!
 
 
Sen blev det sängläge..
 
 
Vaknade imorse och hoppades att ögat skulle vara bättre..men icke sa nicke,.
 
Munsåret ser något bättre ut vilket är tur då jag jobbar idag..
 
Dags att hoppa in i duschen och göra mig iordning.
 
Ikväll blir det till att julpynta med barnen och äta lussebullar...   <3
 
Hej med er!
 
 
 

Kommentera här: