Speedy Gonzales...

För några veckor sedan så var vi in till stan och såg Ross Noble. På väg hem ut ur stan så körde vi förbi en fartkamera och helt plötsligt blixtrade det till. Vi fick lära oss (the hard way) att max hastigheten på den sträckan är 40, inte 60..

Danny svor lite men förstod att han förtjänat att få böter..

Det gick lite mer än en månad innan han fick boten och var tvungen att fylla i några papper för att klargöra att det var han som körde bilen (då den står skriven på firman).

Två dagar senare så kom jag hem och Danny mötte mig med ett stort leende på läpparna.. Det hade kommit en till fortkörningsbot och denna gång var det inte han som kört..
FAN! :)

Jag körde som vanligt längs Stanley Rd och rullade ner för backen i ca 70km/h med foten på bromsen (då det är 60 där).
Jag är fullt medveten om att jag passerade en fartkamera men jag trodde att jag lyckats sakta ner till 60 då jag aldrig såg nån blixt. Den jäveln tog mig efter att jag passerat!
Jävla skit!! :)

Danny tyckte att det var otroligt roligt.. Så jag var tvungen att fylla i papperna för att klargöra att jag körde så att prickarna tas från mitt körkort. Vet ännu inte hur mycket boten är på då den ändras om det är en person istället för firma.

Ja ja, har alltid haft något utav en bly fot men detta var min första fortkörningsböter. :)

Hej hopp!!

Kommentera här: