Ingen bebis längre...:(

Jack fick gå till frissan för första gången pga att hans tjocka hår ger honom värmeutslag i hårbotten. Det tog ganska lång tid för mig att ta det beslutet men i tisdags så åkte det av. 

Han blev jättefin men å vad han ser äldre ut. Min lilla bebis är verkligen ingen bebis längre.. Mammas lilla bus 😄

Några bildisar före och efter:









Inga lockar kvar...


Men söt ändå 😍😊



Jack har börjat visa en väldigt busig sida..

Häromdan så satt han och Millie i badet och Jack vill klättra i och klättra ur flera gånger vilket han inte får. Han svängde ut ena benet över badkars kanten och jag sa åt honom att sätta sig ner. Jack fortsatte och då sa jag: 'om du så mycket som nuddar badrumsmattan med tårna så åker du ur badet!'

Jack tittade då på mig, svängde bägge benen över badkarskanten och hängde så att hans tår var ca 2 cm från mattan och sen tog sig tillbaka in i badet. Han såg helnöjd ut! Jag kunde inte annat en skratta, jävla unge!! 😆😆😆

I förrgår så fick han tag i sopkvasten som jag använder i köket och började banka i golvet. Jag sa åt honom att sluta men då vände han på borsten och slog skaftet i golvet så det lät ännu mer. 
'En gång till och jag tar borsten ifrån dig!'
Jack tog ett steg närmare mig, tittade på kvasten, tittade på mig, slog kvasten i golvet och sprang sen iväg medans han skrattade som en galning.. Barn! 😆

En annan grej, när Millie går på toaletten så klämmer han in sig bredvid toaletten och leker med locket. Jag har sagt åt honom tusen gånger att inte röra toaletten och förra veckan var inget undantag. 
'Ta inte i toaletten har jag sagt! Det är äckligt!'

Jack tittar på mig, sträcker ut pekfingret och håller det ca 1cm från toalettstolen. Där står han och flinar och tycker att han är skitkul.. Han rör ju faktiskt inte..

Har en känsla av att han kommer att bli kul att ha att göra med som tonåring.. 😝😝

Puss puss
1 Anonym:

skriven

Elton gör exakt samma saker! Riktig liten busunge! Testar gränser och tycker det är störtkul att retas när man säger ifrån! Jack blev så sööt när han klippte sig! Det tog emot mig när jag tog me elton till frisören första gången. Men nu ska jag nog våga mig dit igen. Kanske blir det lika kort som Jacks hår den här gången! ;)
Pussss

Svar: Förstod att det var du som skrev :)

Kan tänka mig att Elton är en busunge..han ser sån ut :D
Tänk va kul de hade kunnat haft ihop om jag bott närmare..typ miljoner mil närmare :)

Hoppas att allt är bra med er!

Puss puss
Lillenor

2 Eva:

skriven

Ja asså det var jag som skrev! :)

Kommentera här: