Balans..

Jag söker den där jobb/familj balansen som ska kunna gå att fixa men gissa om det är klurigt..
 
Började på mitt nya jobb i måndags och har 2 veckoer upplärning vilket innebär heltid. Jag börjar kl.9 och vi stänger kl.16 mån-tors och kl.17 på fredagar. Måndag till onsdag lyckades jag hämta barnen från dagis men sent blev det. Strax efter 5 plockade jag upp dom, direkt hem och fixa middag, bada barnen, läsa, bädda ner barnen, jobba  med mitt andra jobb hos DTC, duscha, plocka undan och sen sängen.. I torsdags och fredags så hade jag på känn att det skulle bli sent så jag övertalade Danny att låna en kompis bilbarnstol (då Danny bara har en i sin bil och jag tar min bil till jobbet) och så fick han plocka upp barnen. Det funkade bra och det kommer nog att se likadant ut nästa vecka. Efter dom här 2 veckorna av träning så kommer jag att få ett schema veckovis och förhoppningsvis med mindre antal timmar.
 
Jag trivs otroligt bra och det är riktigt kul att vara tillbaka i bankvärlden..och i arbetslivet överhuvudtaget. Galet skönt med en egen inkomst. 
 
Barnen har fått byta dagis under veckan som varit och dom trivs mycket bättre på det nya, tack o lov. Det andra var inte alls bra och jag är så glad att dom äntligen fått platser på Seeds. Nu känns det inte alls lika jobbigt att lämna av dom på dagis när jag vet att dom trivs och har roligt hela dagarna.
 
Nu i helgen så har vi umgåtts och kramats så mycket som möjligt.. Jag gick dock ut i lördags kväll med två tjejer varav en bor ca 5 minuter från mig. Vi umgås rätt mycket och det är toppen att äntligen kunna ha någon att bara kila över till för en kopp kaffe vilket jag inte haft tidigare. Sakta men säkert så bygger jag upp mitt liv här i Australien. =)
 
Vi var till Bulimba och åt middag vilket avslutades med dans på nattklubben där. Jag var hemma strax innan midnatt och var hyffsat trött imorse när barnen kom in vid 6-tiden. =)
 
Idag var vi på en liten utflykt och tittade på båtar samt var och köpte nya skor till Millie då hon kvaddade sina imorse. Sen kom Marg över med nybakade cupcakes så det blev fika och ett x antal koppar kaffe för min del för att vakna till liv.. =)
 
 
Jag är nu helt slut och ska ta och lägga mig.. Måste ladda batterierna inför min nya jobbvecka vilket också kommer att innehålla extra jobb för DTC..Spännande.. Får se hur det går..
 
 
Ha det bra allesammans!
 
Ska försöka att komma med en uppdatering om barnen i dagarna.. Kan ju snabb blogga från mobilen så det ska nog gå.. =)
 
Puss & Kram
1 hemlig:

skriven

duktiga lilla aprumpa ;)

Kommentera här: