Trött jag blir!

I lördags så körde jag barnen till deras farmor så att jag kunde få jobba lite hemifrån (Januari är en hektisk månad) plus att jag skulle få sova utan att bli väckt hundra gånger. 

Jag jobbade till strax efter elva på kvällen, gick och la mig runt halv tolv och fem minuter senare så ringde Met. Hon berättade att Millie's krupp börjat och att hon hade jättesvår hosta. Jag hoppade in i bilen med steroiderna i högsta hugg och körde så snabbt jag kunde till hennes ställe i Brighton. Det tog ca 25 minuter. 

När jag kom dit så var Millie riktigt dålig så jag gav henne en full dos samt astma medicin för att underlätta hennes andning. Det tog nästan en timme för hennes andning att bli något bättre och hennes hosta lättade. Den försvann inte helt så jag sov inte speciellt mycket den natten. Met var helt i chock över hur snabbt Millie gick från frisk till sjuk. Ingen verkar trolig när jag förklarar att det tar ca 30-60 minuter för henne att bli riktigt dålig och det kan komma från ingenstans. 

Vi åkte hem på morgonen och vi tog det hyfsat lugnt. Jag sjukanmälde mig för måndagen så att jag kunde ta Millie till doktorn för mer medicin och utesluta en infektion.

Så idag fick Jack gå på dagis själv och Millie stannade hemma. Vi hade en tuff natt igen trots att hon fortfarande får steroider. Jag var nära att ringa en ambulans igen men lyckades lugna ner hennes andning. 

När vi kom till doktorn så lyssnade han på hennes andning och höll med om att det var krupp men att det inte finns så mycket mer vi kan göra. Hon hade feber igen så hon fick lite Neurofen.. Stackarn är fullpumpad med medicin. 

Jag har beslutat mig att stanna hemma imorgon också. Millie hostar fortfarande och är förkyld. Hoppas att hon blir bättre innan Danny hämtar upp dom på onsdag och kör till Sydney för att stanna i en vecka. Han ska ha barnen till nästa fredag och det är det längsta som han haft barnen och som dom varit ifrån mig. Tur nog så kommer både Met och Towella vara där så barnen bör ha tillräckligt med underhållning :)

Några bilder från dagen hemma med Millie


Jag jobbade och ritade så Millie ville göra detsamma. :)


Lite pyssel innan doktor besöket. 

Hoppas vi får en hyfsat lugn natt...

Hej med er!

Kommentera här: