Mors Dag

Idag är det Mors Dag i Australien.. Barnen såg fram emot det och jag njöt av att dricka en kopp te på morgonen innan dom vaknade. Att veta att barnen är trygga i sina sängar och sover gott är det bästa jag vet :)
 
Trött mamma men den bjuder jag på..hahaha!
 
När barnen vaknade så letade dom fram presenterna som dom gjort till mig..
 
 
 
Mammas små hjärtan..
 
Vi gick upp till den lokala markanden för lite frukost mys och sprang även på en vän där. Känns rätt häftigt att jag bott här så pass länge att jag faktiskt känner folk lite här och var.. =)
 
En lite rolig historia angående Millies kofta..
 
Jag var i badrummet och jag hörde Millie fråga Jack om hon fick låna hans stol för att ta ner en klänning och en kofta från hennes garderob.
NO! var hans snabba svar.. 'It's mine!'
 
Millie kom då till mig och bad om hjälp så jag tog ner en klänning till henne men sa åt henne att ha en annan tröja på sig då jag trodde att det skulle vara lite småkyligt. Millie var inte helt nöjd men satte på sig sin klänning och jag gick tillbaka till badrummet.
Då hörde jag Millie igen:
'Jack, can I borrow your chair to grab my cardigan? Mamma won't let me..'
'YES! I'll get it in my room and come in and help you..'
 
Hahaha!! Jag vet inte vilket som var värst.. Det faktum att Jack gör allt för att gå mig på nerverna eller att Millie vet om det och använder det för egen vinning.
 
Jack kom direkt in till mig efteråt... 'Mamma, I gave Millie the sparkly cardigan...' och det sa han med det största leendet nånsin.. Han är så fullifan min lilla jack =D
 
 
 
Mini pannkakor med nutella.... =)
 
 
 
Coolaste killen på stället!
 
Efteråt åkte vi direkt till Ross å Marg med blommor till Marg och en parfym. Vi åt morning tea medans vi väntade på Bec och barnen. När dom kom så blev det mera kakor och barnen lekte ute i gräset..
Vi åt lunch där och sen bar det iväg till Mutti för att träffa Met och ge henne en morsdag present, en till parfym.
Där stannade vi i några timmar och umgicks med Mets systrar och deras vuxna barn.
Danny ringde till Met under tiden som vi var där och helt plötsligt så gav Met telefonen till mig då han ville önska mig en glad morsdag.. Hoppsan! Han var hemma med 'man-flu' så han hade antagligen feber och var förvirrad..hahaha.. Men jag tackade så mycket för omtanken.. :)
 
Vi åkte hem och åt middag och myste en stund framför tvn innan det var dags för läggdags.
 
Själv är det dags för sängen nu.. Redo för en ny vecka på jobbet!
 
 
Ha en toppen dag allesammans!!!

Kommentera här: