Sjukstuga

Fick vara hemma med Jack då han haft feber under natten till måndag och hade en riktigt märklig torrhosta.. Var skönt att vara hemma då jag också behövde en dag att tillfriskna.
 
Jobbade ju i söndags och mitt öga var fortfarande inte bättre. Fick sitta med en näsduk och torka varannan minut. Trots detta så fick jag höra hur vacker jag är utav tre olika personer..det fick mig att må mycket bättre =)
Man kan alltid lita på att kunderna i Queen Street Mall gillar mig..hahaha!
 
När Danny släppte av barnen så berättade han att Millie haft feber under helgen men att hon var bättre och istället så var det Jacks tur att bli dålig.
 
Så på måndag morgon så beslutade jag att va hemma med Jacl men att låta Millie få gå på dagis.
Millie ville göra en teckning till en av hennes fröknar och hon började fråga mig hur man stavar olika ord sen skrev hon dom alldeles själv.. Hon är så himla duktig! Mammas lilla hjärta..
 
Här är resultatet..
 
 
 
Efter att ha släppt av Millie på dagis så åkte Jack och jag till affären  för att gå runt och kika efter ett par nya skor till honom men han var ju sådär lagom intresserad. Han sprang runt som en illbatting och ville köpa allt utom skor.. Han sa att allt jag valde var bebis skor.. vet inte vad hans problem va..haha
 
Vi åkte hem och lekte en stund men efter lunch så la vi oss och sov en stund.. 
 
 
Jag sov i ca 1.5 timmar medans Jack sov hela 2.5! Han behövde det verkligen.. Men ingen feber på hela dagen så det var skönt. Enstaka hosta under natten till idag men iövrigt så är han frisk.
 
När Jack vaknat efter sin tupplur igår så åkte vi och plockade upp Millie. Vi åkte sen direkt till lekparken då jag visste att den alltid är tom innan alla barn slutar skolan. =)
Tog några bildisar där också..
 
 
 
Millie och Jack försöker att göra en brasa.. =)
 
 
 
 
 
 
 
 
Mina fina små älsklingar..
 
När vi kom hem så julpyntade vi (det blev aldrig av på söndag kvällen). Har inte så mycket pynt men det räcker. Granen sänger vi upp den 23:e då det är min tradition (alla andra här i Australien har redan satt upp sina).
 
Nu dags för morgon mys med Jack som är uppe med tuppen som vanligt.
 
Och mitt öga har äntligen slutat läcka!! Wohoo! Winning! 
 
 
Hej på er!
 

Kommentera här: