Min dag idag

Igår blev målarna äntligen klara här hemma!! Så himla skönt att inte behöva gå upp tidigt för att gå igenom massa saker med hantverkare hela tiden.

Jag hann tillochmed ha lunch med Marg efter att målaren dragit, och plocka upp extra stolar som behövs på söndag. Har fortfarande inte fått svar ifrån alla (*suck*) men jag gissar att vi blir runt 26 personer.
Jag ser fram emot det av många anledningar men mest så att det kan vara avklarat så att jag kan fokusera på andra saker. Hemskt, jag vet.. 

Fick mail ifrån advokaten igår om att sätta bollen i rullning när det gäller mitt visum så allt jag behöver göra just nu är att betala.. Charmiga $3300 (ca 21800kr) för advokaten och $2960 (ca 19550kr) för visumet. Sen tillkom det nån extra kostnad på $500 (ca 3300kr). totalt $6760 (ca 44600kr). Det är ju nästan roligt... :(  

Sen är det ju inte säkert att migrationsverket godkänner visumet och då måsta man betala ytterliggare $1600 för att få det omprövat. Får jag visumet så gäller det i 2 år och sen måste vi göra om hela proceduren igen för att jag ska få permanent upphållstillstånd. Vem har sagt att det är enkelt att vara invandrare...?
Men vad gör man inte för kärleken :)

Danny var så gullig igår.. Jag såg att han varit och nallat på köttfärssåsen som stod och puttrade på spisen och jag gick ut på altanen och frågade om han visste någonting om det.. Han skyllde (som vanligt)Indy och vi började skratta. Då tittade han på mig och sa: "Vet du, jag är helt övertygad om att du och jag kommer att hålla ihop länge...." Sen gav han mig en stor kram... Han är så söt ibland, min lilla mupp :)


Ikväll kommer det en mäklare hit som vi bestämt oss för att använda.. Vi ska prata om pris, husvisning och annat smått och gott. Ser fram emot det :) Så igår storstädade jag hela huset och idag är det lite småfix bara.

Men idag ska jag göra det JAG vill göra..vilket är att åka in till stan, gå i affärer (ev. shoppa lite) och träffa Olivia..
Har sett fram emot det sen förra veckan men har verkligen inte haft tid.

En annan sak som jag numera ser fram emot är att gå och se Alan Davies live i november. Jag bokade 2 biljetter åt mig & Danny igår efter att ha pratat med Hannah och hon hade redan bokat sina biljetter.
Alan är en utav mina favorit komiker som är med i det enda programmet jag följer här i Australien vilket ä QI. Stephen Fry är programledare och han är kanon!! :) Så den 29:e November så är det dags.. Då har jag tid på mig att hitta en barnvakt :D

Nej, dags att hoppa in i duschen..

Ha det bra allesammans!!

P.s Josella: Klart du inte kan se dom då du är blond..men jag lovar dig..dom finns där *evil laugh* :)
1 josella:

skriven

pffffttttt tyst med dig..jag tror ju då mer på att det beror på din höga ålder..kan inte va lätt o vara så nära 30 :P

Kommentera här: