Stressigt värre!

Flygresan till Canberra gick bra även om det var på håret att jag hann med flyget hem.

Vi skulle lämna Brisbane kl8.45 men var inte i luften förrän 9.10. Hade hyffsad panik men bestämde mig för att inte tänka på det då det inte fanns nånting jag kunde göra åt saken. Jag köpte en bok på flygplatsen som jag begravde mig i tills vi landade kl. 11.10.

Mitt möte var bokat till kl.11 så jag försökte att ringa ambassaden för att berätta att jag skulle bli sen men dom hade kopplat telefonsvararen till en kvinna som var på semester till augusti. Smart!

Jag sprang ut till närmsta taxi, förklarade att jag hade bråttom och gav honom adressen. Sen ringde jag till taxibolaget som jag bokat retur resa med och avbokade.

Taxi chaffören erbjöd sig att stanna och vänta på mig för $5. Supersnäll snubbe!!

Jag sprang in till ambassaden, fyllde i formulären, tog passfoto och lämnade fingeravtryck. Allt tog ca 10min sen var jag tillbaka i taxin. Väl framme på flygplatsen betalade jag chaffören $55 (resan gick på $40) och sprang sen till incheckningen. Klockan var då 11.45 och flyget lyfte 12.25 :)

Var hemma kl.14.10 och jobbade en stund innan jag plockade upp barnen från dagis.

Gissa om jag var trött!!

Vilken resa! :D

Kommentera här: