Äpplen till tusen

I början av veckan så kom Danny hem med en kartong äpplen... 165 st äpplen!!!!
Han tyckte att det var en bra deal då dom kom från Stanthorpe.  Men va sjutton gör man med 165 äpplen??
 
Jag gjorde mängder med pureer till Jack och sen googlade paleo recept och hittat ett för äppel muffins.. Dom blev supergoda!!
 
Jag gjorde flera satser och provade mig fram tills jag kände att jag blev nöjd med muffinsen =)
 
Här kommer receptet,
 
6dl mandel mjöl
1 riven morot
3 ägg
1,5 dl äppelpure (eller äppelmos om man inte vill göra själv)
2msk cocosolja
4msk lönn sirap
1/2 tsk bikarbonat
1/4 havs salt
1/2 tsk kanel
 
Blanda ihop allt i bunke och häll sen ner i muffinformar (ca 12 st).
Kom ihåg att de inte sväller som vanliga muffins så fyll formarna till den storlek som ni vill ha.
 
In i ugnen på 175grader i ca 25-35 minuter beroende på ugn (tills de fått färg).
 
Danny gillar att äta dom med äppelpure ovanpå =)
 
 
Före:
 
Efter:
 
Dom är säkert goda med grädde också men det är inte riktigt Paleo =)
 
Puss på er!

Kommentera här: