Bulimba Memorial Park

Tog barnen till Bulimba Park och mötte upp Fiona och Brenda från mamma gruppen.
 
Barnen lyckades bli smutsigare än smutsigast och jag lyckades hålla igång konversationer samt brottas med Jack och gunga Millie. Snacka om multitasking! =)
 
Några snabba foton blev det också:
 
Känner du igen jackan Pillis? =)
 
Millie gör kaffe =)
 
Smutsfia =)
 
Mamma, dirty.. No shit Millie! =D
 
Just nu sitter jag och väntar på att elektrikern ska bli klar med att sätta upp en takfläkt med lampa i det nya rummet. Barnen ligger och sover men vi får se hur länge det varar.
 
VI har också kommit fram till att Millie ska få det nya rummet då det angränsar till Towellas rum (Towella måste gå igenom det nya rummet för att ta sig till sitt rum) så det blir mycket bättre.
VIlket löser alla mina funderingar.. Det är redan två gula väggar i det nya rummet som jag låter få vara kvar.
Alla Millies möbler får plats i det nya rummet vilket gör att jag kan flytta in bäddsoffan som står och tar plats i Towellas rum in till Jacks rum. Strålande sickan!
 
Och Jack kommer att få en grön fondvägg vid ett senare tillfälle, när jag har tid.. Och Towella ska få välja nån skjysst färg till hennes rum.
 
Danny ska slipa väggarna ikväll så att jag kan måla imorgon när barnen är hos Cherril.
 
Annars då..
 
Jo igår var vi till ett litet tivoli som dom hade under helgen. Det var jag, Towella, Millie, Jack och Met som åkte.
Millie åkte tekoppar med Towella vilket båda var måttligt roade med.
 
 
 
Sen fick Millie åka båt själv men hon ville helst klättra över till den andra båten (den lila, såklart) så jag var tvungen att ta ur henne. Lilla klätterapa!!
 
 
 
Vi var och klappade på djuren också..
 
 
 
 
 
Towella ville så gärna åka karusell hon också (en som inte var för småbarn) så då fick man ju ställa upp och vara en bra mamma. Dum idé... Det var en som snurrade runt som om man satt på en klockvisare som snurrade medsols och motsols, stannade högst upp en stund innan den snurrade några varv till. Fy satan va dåligt jag mådde. Efteråt så lät jag Met ta barnen för att vinna några gosedjur och annat skit medans jag försökte att bli av med mitt illamående.
Vi såg att ett oväder var på väg så vi började att gå mot bilen. Så fort vi kom fram var jag tvungen att ställa mig framför bilen och spy.. Charmigt värre! Met packade in barnen i bilen medans jag fräschade upp mig och satte mig för att köra hemåt. Kom halvvägs, stannade för rött och var tvungen att be Met om en påse från min väska (såna som är för blöjor) och spydde lite snabbt innan det slog om till grönt. Väl hemma lät jag Met och Towella ta hand om barnen medans jag låste in mig på toaletten och verkligen tömde magen på allt innehåll.... =(
Sen blev det sängen för min del.. Grattis Elenor! Starkt jobbat!
 
Är iallfall nöjd med att Towella nu förstår att jag menar allvar när jag säger att jag blir sjuk av karuseller och att det inte har med höjder eller rädsla att göra. Jag sa också till henne att nästa gång tar vi med oss pappa.. =)
 
Nej, dags att fixa en kopp kaffe innan jag somnar..
 
Hej med er allesammans!
 
1 Pillis:

skriven

Åå ja den kommer jag ihåg den blev jag så kär i å var tvungen att köpa till Millie :) passar honom perfekt!! :)

Kommentera här: