Blandat Bandat..

Barnen sover (äntligen) och jag borde spendera tiden till att plugga men jag är alldeles för trött..
 
Den senaste veckan så har Millie vaknat upp runt 4 på morgonen och vägrar att lägga sig igen. Hon ber om vatten, frågar efter pappa och Indy..Allt för att få komma upp.
Imorse väcktes jag strax innan 2 och var tvungen att plocka upp MIllie kvart i fem och Jack strax efter fem. Gissa om jag är trött...
 
Danny klev upp kvart i fem då han skulle iväg redan halv 6. Han åkte till Gladstone för en fiskeresa och blir borta till nästa lördag. Ååh va det är långt till nästa lördag!!
 
 Vet inte varför hon vaknar så tidigt. Det borde inte vara pga kylan (huset blir rätt kallt nu under vinter) då hon har ett element i sitt rum och det är riktigt behagligt där inne.
 
Så idag har varit en lååång dag! Jack höll sig vaken till 9 och sov sen till 11 då jag var tvungen att lägga Millie som höll på att driva mig till vansinne med hennes trotts och taskiga humör. Hon vaknade vid halv 2 och Jack sov från strax efter 2 till 3. Dom kan ju inte sova samtidigt eller så..Det vore ju dumt! 
 
Hade planer att gå ut ikväll på ett event för mammor där det skulle bjudas på drinkar, snacks och produkter för småbarnsfamiljer men jag orkar verkligen inte. Jag har varit småförkyld i flera dagar och just idag känner jag mig helt slut.
 
Lyckades få upp en tavla idag iallafall... Och inte vilken tavla som helst utan ett skissat porträtt som föreställer min mamma. Ni som känner mig vet att jag har en lite småtrasslig bakgrund och har inte pratat med min mamma på över 6-7år nu. Tavlan brukade hänga i hennes sovrum och när jag kände mig rädd eller ledsen så brukade jag gå in och lägga mig i hennes säng och prata med tavlan tills jag somnade. Jag fantiserade ofta att tavlan pratade med mig och gav mig små leenden för att jag skulle känna mig trygg. Låter helt galet men det är ingenting jämfört med hur mitt liv såg ut just då.
 
Nu sitter bilden i mitt vardagsrum och det känns väldigt hemma..
 
En annan sak angående hemma...
 
I ca tre månader så har vi kikat på hus och gått på husvisningar. Det har drivit oss smått till vansinne. 
Anledningen till hus letandet är att Jack fortfarande sover i vårt rum och det finns inte en chans att han och Millie delar rum inom dom närmsta åren då de bara kommer att väcka varandra.. Så Jack behöver ett eget rum.
 
Efter att ha diskuterat saken med Ross & Marg (Dannys pappa med fru som vi hyr av) så har vi kommit fram till att vi ska göra om balkongen till ett till rum. Det känns så himla skönt! Snacka om att en sten lyfts från våra axlar.
 
Jag kan nu för första gången sen jag blev gravid med Millie på riktigt inreda barnrummen. Det känns riktigt stort! Jag har så många ideer och planer att jag knappt kan fokusera på någonting annat. :D
Passar så bra att jag har en egen inkomst nu också annars tror jag att Danny skulle bli smått galen på mig om jag spenderade hur mycket som helst på inredning. :)
 
Dannys polare som ska bygga in balkongen var förbi igår och måttade lite. Rummet kommer att byggas under den första helgen i juni.. Can't wait!! 
Då kanske jag äntligen kan få en natts sömn utan att vakna varje gång som Jack jämrar sig eller vänder på sig i spjälsängen. Och jag är så jäkla less på hans nattlampa/mjukisdjur som spelar musik att somna till.. Hahaha!
 
Så det finns massor att se fram emot!! :)
 
En annan sak som jag missat att nämna är att i december så åker vi till Boracay, Filippinerna och stannar i en månad. Nu har det visat sig att jag måste skaffa mig ett nytt pass innan dess då mitt nuvarande går ut i februari 2014 och passet måste vara giltigt i minst 6 månader för inresa till Filippinerna.
För att få ett nytt svenskt pass så måste jag åka till den svenska ambassaden i Canberra. Inte ett dugg struligt.
Ska ringa ambassaden i veckan och kolla om det är möjligt att flyga in och ut samma dag eller om jag måste övernatta. Kommer kosta runt $600 så det är ju sådär lagom roligt. Men vad gör man inte för drömsemestern!
 
Nej nu blir det duschen och sen sängen innan jag svimmar.. 

Natti Natti
 
 
1 Sofia Åberg:

skriven

Ska ni till Boracay! Jag är så avis! Jag var där när jag var 15 (och på lite andra ställen på Ph) och jag skulle hemskt gärna åka tillbaka, det är ett riktigt paradis :)
Jag brukar titta in på din blogg då och då, kul att se vad ni har för er där borta :) , de är så söta dina små bustroll! Ha det så bra!

Svar: Tack så mycket! Jag längtar verkligen tills vi ska åka då alla säger att det är ett paradis =) Hoppas att allt är bra med dig och din familj.Kramar
Lillenor

Kommentera här: