G20

Jag gissar att ni inte har missat att det är dags för G20 och mötet hålls här i Brisbane. Hela veckan har varit riktigt skum då folk har blivit tillsagda att hålla sig borta och många drog redan i början på veckan.
 
Banken jag jobbar på ligger vägg i vägg med tre andra storbanker och dom stängde redan på tidagen medans vi var öppna tills torsdag. Idag fredag är nämligen en röd dag pga G20-mötet.
 
Det har varit en grymt tråkig vecka med väldigt få kunder förutom igår då det var helt galet stressigt. Alla kunder hade knepiga problem som tog tid att bearbeta så jag gick inte på lunch förrän strax efter kl.14. 
 
Men alla kafeer och restauranter i området har haft en tuff vecka då Brisbane förvandlats till en spökstad.
 
Det är så lustigt att regeringen i början snackade om ett ordentligt lyft i ekonomin för alla företagare för att sen säga till alla att hålla sig borta, stänga av alla vägar in till Brisbane CBD och sen fråga sig varför ingen är där..
Tror att vi kommer att åka på en ordentlig ekonomisk förlust.. Yay G20... Och att vi släpper in den där förbannade Putin övergår mitt förstånd. You can take the boy out of the KGB but you can never take the KGB out of the boy..
 
 
Längtar tills nästa vecka då hypen är över och allt återgår till det normala.
 
Pga hur demonstrantioner gått överstyr i andra länder så har Brisbane vidtagit helt otroliga säkerhetsåtgärder.
 
Det är fler poliser än vanliga dödliga.. vilket jag absolut inte har något emot =)
 
Men då jag jobbar inom finans sektorn så har vi fått flera nya rutiner att följa vilket är smådrygt. Inga uniformer får bäras, vi får inte dricka kranvatten, extra flaskor med vatten var beställt ifall vi skulle bli fast i byggnaden och vi har haft en säkerhetsvakt hela veckan.
 
En rolig historia... Vi hade en vakt i måndags men jag skrömde nog iväg honom... Hahaha!

Efter jobbet så var jag stressad över att hinna till jobbet så jag gick ut i köket och insåg att säkerhetsvakten gått ut i hallen innan toaletten för att be.. jag ville inte störa honom så jag slet av mig min skjorta för att sätta på mig mina egna kläder och precis då öppnar han dörren.. Han bad om ursäkt och försvann snabbt tillbaka ut i hallen. När jag klätt på mig igen så öppnade jag dörren, bad om ursäkt och sa sen att jag var tvungen att springa... Killen såg helt knäckt ut.. Och han kom inte tillbaka... En halvnaken tvåbarnsmamma var tydligen inte vad han bad om..HAHAHAHA!
 
Men men, nästa vecka är allt tillbaka till det normala...
 
 
I helgen så kommer jag faktiskt att åka ner till Surfers Paradis och stanna tills på söndag. En kompis jobbar som polis och har blivit placerad på ett hotell där och pendlar därifrån till Brisbane. Han börjar sitt skift på eftermiddagen och kommer hem på morgonen så han erbjöd mig att stanna och ha lite egen tid.. Pool, strand, 35-40 grader och shopping.. Det var inte ett svårt beslut =)
 
 
 
Tar nog med mig datorn och bloggar lite från hotellet.. =)
 

Kommentera här: