Förbannade krupp!

Igår när jag hämtade barnen på dagis så berättade fröknarna att Millie varit ganska hängig under dagen och att de varit tvungna att ge henne astma medicin vid ett tillfälle. 

Millie såg blek ut och hostade lite då och då men under kvällen så blev det bara värre och värre. Det lät mer och mer som krupp så jag gav henne en dos steroider samt nurofen för att få ner febern. När hon gått och lagt sig så blev hostan värre så jag gav henne mer astma medicin för att underlätta andningen men så länge hon låg ner så kunde hon inte andas ordentligt. Jag beslutade mig att gå in och sätta mig med henne så att hon kunde sova halvsittande. Det gick sådär.. Hennes hosta blev mer krupp lik och hon hade svårt att hålla luften i lugorna så jag gav henne en extra dos steroider. 


Vid 22-tiden så slutade hon äntligen att hosta så jag gick och la mig i min egen säng. Efter en och en halvtimme väcks jag utav Millie som hade en hemskt otäck hosta och jag kunde höra att hon inte fick luft. Jag sprang in till henne och hon stod upp bredvid sängen och höll i olika möbler samtidigt som hon kippade efter luft. Jag försökte få henne att lugna ner sig och sluta hosta men ingenting fungerade så jag fick panik och ringde efter en ambulans. 

Millie lugnade ner sig så när ambulansen äntligen kom så andades hon nästan normalt men fortfarande med en hemsk hosta. 

När dom beslutade att ta oss till sjukhuset så ringde jag till Ross å Marg som kom över inom tio minuter för att passa Jack. Jag har sån otrolig tur som har dom <3

Millie var så himla duktig och modig hela tiden. Mammas lilla hjärta..







Läkarna var imponerade över hur snabbt jag reagerat och hanterat hennes krupp. Hennes lungor lät jättebra och dom ville bara övervaka henne i några timmar för att se att hon inte fick ett till anfall. 

Innan vi åkte så fick hon en till dubbeldos av steroider...stackarn..sen taxi hem. 

Vi var hemma strax efter kl 2...

Ross å Marg åkte då hem och vi gick och la oss. 

Millie har varit bättre idag men otroligt blek och trött...

Själv är jag helt slut så det får bli sängen nu.. Puss puss 
1 Idabarosen :

skriven

Åhh stackars Millie!

Kommentera här: