God Jul Allesammans!!

Vilken jul det har varit! Jag är så otroligt tacksam för mina vänner och australienska familj som ser till att jag och barnen blir ordentligt omhändertagna och som tagit emot oss med öppna armar. 
 
Julaftons morgon spenderades hemma med barnen som inte kunde tro sina ögon att tomten varit förbi och ätit upp alla kakor =)
 
I väntan på att barnen ska vakna..
 
 
Millie upptäckte att tomten använde samma julpapper som mamma så jag förklarade att tomten gillar att matcha..hahaha =)
 
 
Jack var helt lyrisk.. =)
 
Det var Mllie också kan man ju lätt påstå =)
 
 
 
 
Bästa julklappen nånsin tydligen.. 13kr på ett grodspel och barnen slutade öppna paket i 20minuter.. =)
 
 
 
 
 
 
 
Nya hårspännen =)
 
 
 

Efter att vi lekt med alla julklappar och barnen börjat ledsna på att vara inne så tog jag barnen till Wynnum lekpark för lite lek innan det blev allt för varmt.
 
Lunch =)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Barnen snackar med varann i sina leksaks telefoner =)
 
Vi åkte hem och vilade en stund innan det var dags att åka till julfirandet hos Mutti (barnens gammelfarmor).
 


 
Millie med kusinerna Bonnie & Taylah
 
Tomten kom såklart och Jack blev livrädd å gömde sig under bordet..
 
Så länge tomten var närvarande så satt Jack fast med Nanny =)
 
Mammas hjärta 
 
Jack höll koll på tomtens alla rörelser.. 
 
Taylah, jag, Millie å Aunty Liza
 
Jag å Taylah
 
Uncle Kaine ville ju också va med på bild =)
 
Vi hade en riktigt trevlig kväll, åt alldeles för mycket och barnen blev ordenligt bortskämda =)
 
Vi åkte inte hem förrän strax efter halv elva på kvällen. Barnen slocknade på en gång.
 
 
Imorse var det dags för den australiensiska julen så vi åkte direkt till Nanny å Poppy för julfrukost med uncle Chris och Uncle Liam, aunty Bec och kusinerna Harry å Frankie. 
Min stora tjej i sin nya klänning (Jack vill självklart inte vara med på bild)..
 
Liam är självklart lekfarbror... =)
 
 
Jack ville ge Frankie sin gamla leksak och hon verkar tycka om den =)
 
Harry hjälper Chris att ge ut julklappar..
 
Marg hjälper till att läsa vem dom är till...
 
Jack visar Poppy sina julklappar..
 
Min lilla älskling...Frankie =)
 
Millie leker med sina julklappar på hennes (och Jacks) nya bord..
 
 
Barnen lekte snällt tillsammans i hela 10 minuter =)
 
Väl hemma så lekte dom snällt en stund till innan vi åkte hem till Emma å Andy med barnen Olivia & Sam.
 
 
 
Barnen bytte julklappar, lekte ute, tittade på film, dansade å sjöng medans vi vuxna snackade skit och umgicks =) Toppendag! 
 
Barnen sover nu och det är dags för mig att lägga mig..
 
 
Jag vill bara önska min fina familj och underbara vänner därhemma en riktigt god fortsättning! Saknar er!
 
 
 
 

Kommentera här: