Att vara den mamma som jag tänkt

Jag hade aldrig planer på att skaffa barn..men livet blir aldrig som man tänkt sig.
Jag har nu två underbara små troll och jag har brottas dagligen med mamma-ångest och stress men just nu känns det som om jag sakta faller in i rollen som mamma, så som jag tänkt mig den.
 
Jag vill vara en lugn och sansad mamma som kan spendera mycket tid med barnen samtidigt som jag vill ha en karriär.. Nu vet jag att det är väldans svårt men jag jobbar häcken av mig just nu så att när barnen börjar skolan så har jag råd att jobba kortare dagar.
 
Varje vecka så försöker jag att starta en ny rutin som tar mig ett steg närmare till mitt mål att balansera livet som singelmamma. Denna vecka så har vi spenderat mer tid med varandra på morgonen. Jag kliver upp kl.5 och barnen vaknar strax därefter. Vanligtvis så jobbar jag och packar barnens väskor medans barnen äter frukost och tittar på film. November är dock en hyffsat tyst månad när det gäller mitt jobb hemifrån så vi har haft tillräckligt med tid att åka till lekparken innan dagis (vilket Jack alltid ber om). Jag trodde att jag skulle känna mig jätte stressad och bli sen till jobbet men det har haft motsatt effekt. Barnen är snabba som attan på morgonen för att få åka iväg och väl framme i parken så är det så himla lugnt och stilla så jag verkligen njuter.. Ett så underbart sätt att börja dagen på.. 
 
Har tagit några bilder från de två dagarna som vi haft denna rutin =)
 
 







 
Ett steg i taget... :)
 
 
 

Kommentera här: