Långhelg nummer 2

Vi har det bra här i Australien =) I måndags så var det Anzac Day så vi var lediga.. Fyra-dagars vecka på jobbet och sen ytterliggare en långhelg då måndag är en helgdag, Labor Day.
 
Förra helgen hade jag barnen och denna helg är dom hos Danny. Ni ska inte tro att jag har några storslagna planer. Jag missade helt att det var långhelg så jag tackade ja till att jobba söndag på banken på gågatan i stan.
Alltid bra med lite extra pengar, speciellt inför min kommande resa till Sverige =)
 
Så igår fredag så kom Rach över på middag (en av mammorna från dagis) och vi käkade thai å drack champagne medans vi snackade skit om allt och ingenting. Hon drog runt midnatt och själv slocknade jag på en gång. 
 
Imorse blev det snabb städ innan Bek kom över för att göra en demo av en Thermomix. Vet inte vad det svenska namnet är men det är en hushållsassistent =)
Jag hade även bjudit in min chef Alycce och hennes syster Kirra så dom kom vid halv elva då presentationen började. Vi fick kiwi sorbet, frallor, champinjon risotto och chocklad mousse... Mums.. Självklart så serverade jag vin då det faktiskt är lördag..hahaha! Aldrig för tidigt för lite vin.. =)
 
Vi var färdiga runt halv tre och när alla dragit så passade jag på att tvätta och diska..Typiskt lördags nöje =)
 
Hade en dejt inplanerad men den blev uppskjuten så jag har roat mig med att titta på filmen Trainwreck (den heter antagligen nånting annat i Sverige men jag vet inte vad det kan tänkas vara). Otroligt rolig film!!! Se den om du inte redan har gjort det..hahaha!
 
Nu slappar jag framför tvn och tittar på Ironman.. Blir tidig kväll och gymmet imorgon innan jobbet.. Sen får vi se vad som händer. Har fixat ett modell jobb till en kille jag dejtade ett tag och fotona ska tas imorgon. Rubi är inblandad och ville att jag skulle följa med ut efteråt. Får se om jag pallar eller om jag har andra planer.. Skulle vilja åka till stranden nånstans på måndag morgon för att titta på soluppgången så jag funderar på att bara ta det lugnt söndag.. 
 
 
Fick just ett mess från Jules så jag ska titta in hos henne och snacka lite skit en stund innan läggdags.. =)
 
Sociala Märta här liksom..hahaha!
 
 
Hejsvejs!
 

Kommentera här: